Menopozda Saç Dökülmesi Nasıl Önlenir?

Kadınlarda menopoz dönemi saç dökülmesi dışında erkeklere kıyasla daha azdır ancak yaş ilerledikçe kadınlardaki kayıp erkeklere giderek yaklaşır. Kadınlarda menopoza kadar daha az görülmesinin sebebi kadınlık hormonlarıdır. hormon dengesi yumurtalıkların çalışmaya başladığı ergenlik döneminde artar, bu denge 40-45 yaşına kadar korunur, bu yaştan sonra yumurtalıkların fonksiyonu bozulmaya başlar ve dengeler yeniden değişir.
Kadınlarda normal adet düzeninin bozulmaya başladığı döneme klimakterium, tamamen kesildiği döneme menopoz denir. Bu dönemden sonra vücutta ciddi hormonal değişikliler olur,bunlardan en belirgini östrojen hormonunun çok azalmasıdır.
Östrojen her organda değişik etkiler oluşturur, saçta kaliteyi artırır, parlaklık verir, dökülmeyi engeller. Bu hormonun azalması dökülme, kalite kaybına sebep olur bu sebeple tedavide mutlaka östrojen eksikliği hesaba katılmalıdır.

Menopozda Saç dökülmesi Nedenleri

– Menopoz dönemi saçla ilgili sorunlarda en önemli sebep östrojen eksikliğidir ancak başka sebeplerde vardır.
– Yaşla birlikte hücre yenilenme hızının yavaşlar ve doku yenilenmesinin azalır.
– Erkeklik hormonu olan testosteronun rölatif olarak artar, saç dökülmesine sebep olan DHT etkinliği artar.
– Genel beslenmenin azalır buna bağlı olarak vücuda alınan L-sistin ve methionin miktarı azalır keratin sentezi yavaşlar
– Damarların kısmen daralmasına bağlı saçın köküne giden kan miktarı ve besinler azalır.
– Keratini oluşturan keratinosit denilen hücrelerin bölünme hızı yavaşlar
– Saçın dönemleri (anagen- katagen – telogen ) dönemleri kısalır

Menopozda Saç Dökülmesi Nasıl Önlenir

Tüm bu sebepler arasında en önemli faktör kadınlık hormonu östrojenin azalmasıdır. Östrojen eksikliğini yan etki yaşamadan tamamlamanın en kolay yolu isoflavon alımıdır. İsoflavon soya fasulyesinden elde edilen bitkisel östrojendir ve menopoz tedavisinde en yaygın kullanılan bitkisel öz isoflavondur. Saç dökülmesi için ek olarak biotin, L-Sistin, methionin, keratin alınmalıdır. Tüm bunlar uygun dozda alınırsa menopoz döneminde gençlik kalitesine yakın saçlar elde edilebilir. Türkiye’de menopozda görülen kayıplarının tedavisi için geliştirilmiş tek formüle ürün menopecia tablettir. Menopecia tablette dökülmeyi önleyen isoflavon, keratin, biotin gibi bir çok madde bulunmaktadır. Bunlar arasında en etkilisi isoflavondur.
İsoflavon dökülmeyi durudurduğu gibi hormon dengesi bozukluğundan kaynaklanan cinsel isteksizlik, ateş basması gibi menopoz şikayetlerini de tedavi eder.

Yine içeriğindeki ginkgo biloba sayesinde unutkanlık gibi yaşa bağlı şikayetler de düzelir. Ginkgo biloba bunama (elzheimer) hastalığı tedavisi için en yaygın kullanılan ilacın içeriğinde vardır. Ginkgo biloba damarları genişleterek dokuların daha iyi kanlanmasını sağlar. Methionin ile biotin beyazlamayı da geciktiren iki maddedir.

Kadınlarda Saç Dökülmesi

Kadınlardaki dökülmelerin % 50 kadarı erkek tipi yani hormonlardan kaynaklanan dökülmedir. Bu tip dökülmelerde de menopecia tablet kullanılır. Burada dikkat edilmesi gereken şey kadının kullanırken hamile olmaması ve hamile kalmaması gerekir.

Menopoz Saç Dökülmesi Öneri

Menopoz döneminde saçla sorunları spreyler ve şampuanlarla giderilemez tabletlerle tedavi edilmelidir çünkü sorunun temeli sistemiktir yani tüm sistemde olan bir etkidir. Hele hele şampuanla çözmeye çalışmak tamamen anlamsızdır. Yukarıda sıralanan sonuçlara neden olabilecek madde eksiklikleri  ağızdan alınan ilaçlarla giderilmelidir.

Menopozda Saç Kalite Kaybı

Yukarıdaki nedenler sadece dökülme yapmaz aynı zamanda saçın kalitesini de bozar. Bunlara ek olarak yaşın getirdiği beyazlardan kurtulmak için yapılan boyanın kimyasal etkisi de kaliteyi düşüren etkendir. Sürekli dipten beyazların çıkması sıkça boyatmayı gerektirdiği için bu kimyasal etki giderek daha çok zarar verir. Bunun önüne geçmenin tek yolu kaliteyi artırmaktır.

Menopozda Saç Nasıl Güçlendirilir

Aslında dökülme için yapılacakların hepsi saçı güçlendirir ancak dökülme olmadan güçsüzlük sorunu yaşanıyorsa bu durumda dökülmede alınan ilacın yarı dozda alınması yeterli olur. Diğer taraftan daha ekonomik bir uygulama istenirse o zaman günde bir tablet 10 mg B7 vitamini (biotin)  tablet almak yeterli olabilir, menopecia kadar etkili olmasa da beklentileri karşılayabilir. Biotin tedavisi en az 6 ay sürdürülmelidir, tedavinin daha ekonomik olması için eczacının satmaya çalıştığı tableti değil 100 tablet içeren ilaçları tercih edin. Sonuçta biotin biotindir ve hepsi aynıdır, 50 tabletlik kutu alıp iki katı bedel ödemek anlamsızdır. Hem de 100 tablet alırsanız 3 ay bir daha eczaneye uğramanız gerekmez. (bu eczacının işine gelmez 🙂 )

Menopozda Saç Kuruluğu

Kadınlık hormonu derideki salgıları da kontrol eder, menopozun ilk dönemlerinde rahatsız eden terlemeler zamanla yerini cilt kuruluğuna bırakır. Saçı nemlendirip yağlandıran salgılar azalır ve kuruluk hissi olur. Sistemik olarak buna yönelik ilaç yoktur en akıllıca yaklaşım kremler kullanmaktır.

Menopozda Saç Bakımı

özel bir bakımı yoktur ancak kalite kaybı olduğu için daha çabuk kırılma veya çatallanma eğilimi vardır. Bu sebeple taramak ve diğer kuaförlük hizmetlerini daha dikkatli, kibarca uygulamak yeterli olabilir. Bebek saçı bakımı gibi düşünülebilir.

Menopoz Şampuanı

Sorun hormonlardaki dengenin değişmesi olduğu için dışarıdan uygulanacak ürünlerden sadece kremlerin anlamı olabilir, şampuanlardan temizlemesi dışında yarar beklemek hatalı olur. Bu mantıkla çıkarılan şampuanlar tamamen yeni bir tüketici kitlesi yaratma ve bu kitleyi kendine bağlama çabasıdır. şampuanlardan yarar beklemek yerine saçınıza uygun krem bulun , onu kullanın

Menopoz Cinsel Sorunlar

Hastalarımdan Menopecia tablet önerdiklerimden maille geri dönüşlerden aldığım bu olumlu geri dönüşleri de paylaşmak istedim. Bu dönemin bir diğer sorunu da cinsel istek azalmasıdır. Erkeklerde erkeklik hormonu testosteron kadınlarda kadınlık hormonu östrojen cinsel dürtülerin oluşumunda en önemli etkendir. Kadınlarda yaşamın bu döneminde östrojen ciddi düzeylerde azalır, buna bağlı olarak cinsel dürtüler de azalır. Eşi hala aktif olan kadının bu durumu sorunlara neden olabilir.
Menopecia içeriğindeki isoflavon östrojenin yerine geçerek östrojenin bu konudaki görevini üstlenmekte ve cinsel dürtüler yeniden ortaya çıkmaktadır. Bu durumu çaya şeker atmak yerine bitkisel tatlandırıcı stevia atmaya benzetebiliriz.
Yine bir diğer konu da isoflavonun meme kanseri riskini azalttığıdır. Meme kanserinde en önemli sebeplerden biri östrojen hormonudur. İsoflavon östrojenin yerine geçerek meme kanseri riskini azalttığı yönünde çok sayıda bilimsel çalışma vardır.

Menopoz hiçbir şeyin sonu değil mutlu olun 🙂

1. DHT icin bir tedavi var mi peki hocam saclarimin dokulmesini durdurmak icin

1. DHT yi baskılayan ilaçlar var ama bunları kullanırsanız istenmeyen Yan etkiler görülebilir. Bu nedenle kombine tedavileri tercih etmelisiniz.

2. Hocam menopoz dönemindeyim 5 aydır menopecia tablet ve hair fort bayan kullandim 6. Ayda hapı 1 doza indirip hair fort erkege başladım ufak saçlar çıkmaya başladı ne kadar devam.etmeliyim.

1. Sizdeki erkek tipi dökülme, Erkek tipi dökülmeye DHT neden olur. Bu nedenle kullandığınız ürünleri bırakınca çıkan saçlarınız dökülür.

3. hamilelik döneminde anemi saç dökülmesine nedne olur,bunun yanısıra vitamin ve mineral eksiklikleri neden olabilir.kan değerlerinize baktırmalısınız,ne eksikliği varsa o yönden destek tedavisi almalısınız.saça yönelik bir tek biotin kullanabilirsiniz,gebelikte extra ürün kullanılmaz