Nasır Tedavisinde Etkili Bir Yöntem Radyofrekans

Cildimiz sürekli olarak dış ortamlarla temas halindedir. Ve bu temasa bağlı olarak bazı sağlık sorunları ortaya çıkabilir. Nasırda bu sağlık sorunlarından birisidir. Nasır ciddi bir sağlık sorunu değildir. Ancak bazı durumlarda bulunduğu bölgeye bağlı olarak yürüme güçlüğüne ve ağrıya neden olabilir. Bu nedenle ciddi bir sağlık sorunu olmasa bile önemsenmeli ve önlem alınmalıdır.

Nasır Nedir?

Nasır en temel şekilde cildin üst tabakasında oluşan kalınlaşmalar olarak tanımlanabilir. Ancak her cilt kalınlaşması da nasır olarak değerlendirilmemelidir. Sorunun nasır olarak sınıflandırılması için nasır kökü yani nidusun bulunması gerekmektedir. Ancak nasır kökü ilk etapta oluşmaz. İlk başta cilt kalınlaşması meydana gelir. Önlem alınmaz ise ilerleyen süreçte nasır kökü yani nidus oluşur.

Nasır sorunu için insanlar genellikle doktora başvurmazlar. Doktora başvuranlar genellikle ileri dereceli ve ağrılı nasır sorunu yaşayan bireylerdir. Bu nedenle hastalığın görülme sıklığı ile alakalı kesin bir veri ortaya koyulamamaktadır. Ancak toplumda oldukça sık karşılaşılan bir sorun olduğu bilinmektedir.

Nidus Nedir?

Nidus nasır köküdür. Nasırın orta kısmında bulunan 1 mmlik oldukça sert olan bir yapıdır. Nasır tek başına ağrıya neden olmaz. Ancak nidusun varlığı ağrıya neden olabilir.

Vücudumuzun dış yüzeylerle en çok temas halinde olan yerleri eller ve ayaklarda görülür.

Nasır Neden Oluşur?

Nasırın oluşma sorunu çok büyük ihtimalle insanların yaptığı hatalardır. Küçük bir kısım ise yanlış basma ve ayak yapısına bağlı olarak ortaya çıkan nasırlardır.

Nasırın oluşma nedeni cildin aşırı baskı ve sürtünmeye maruz kalmasıdır. Baskı ve sürtünmeye maruz kalan cilt kendisini korumak için cildi kalınlaştırır. Önlem alınmazsa cilt kalınlaşması ilerleyerek nasıra ve nidus oluşumuna neden olmaktadır.

Ayaklarda nasır oluşmasının sebepleri; yanlış ayakkabı seçimi, topuklu ayakkabı giymek, yanlış basma alışkanlıklarıdır. Müzik aletleri, bahçe aletleri gibi elde sürtünmeye neden olan araç gereçlerin sürekli olarak kullanılması da elde nasır oluşmasına neden olmaktadır.

Ayağa Uygun Olmayan Ayakkabılar Giymek Ayak Nasırının En Önemli Nedenidir.

Toplumda dar ayakkabı giyilirse nasır oluşacağı çoğu kişi tarafından bilinmektedir. Ancak bu durumu yalnızca ayağa dar gelen ayakkabılar olarak sınırlandırmak doğru olmayacaktır. Ayağa uygun olmayan her ayakkabı nasır oluşturma riski barındırmaktadır.

Ayağa dar olan ayakkabı baskı uygulayacağı için, geniş olan ise sürtünmeye neden olacağı için cilt kalınlaşmasına neden olabilmektedir. Ayrıca topuklu ayakkabıların da uzun süre giyilmesi ayaklarda nasır oluşmasına neden olabilmektedir.

Ayrıca çok sert, kalitesiz ayakkabıların kullanılması da ayağın sürtünme ve baskıya maruz kalarak nasır oluşmasına neden olabilir.

Cilt kalınlaşması en sık ayaklarda görülür. Bunun nedeni ise ayakların bütün gün vücudun ağırlığını taşımasıdır. En çok baskı topuk üzerinde oluştuğu için nasırlarda en sık topuklarda görülür.

Yanlış Basma ve Yürüme Alışkanlıkları Nasıra Davetiye Çıkarmaktadır.

Ayakta sürtünmeye neden olan bir diğer durum ise yanlış basma alışkanlıkladır. Yanlış basmaktan kasıt sürekli olarak ayağın aynı noktasına basarak yürünmesidir. Bu durumda sürekli olarak aynı noktaya baskı uygulanmasına neden olmaktadır. Bu tür durumlarda nasır oluşum riski oldukça fazladır. Bu nedenle basma alışkanlığının mutlaka değiştirilmesi gerekmektedir. Aksi halde nasır tedavi edilse bile nasıra neden olan durum ortadan kaldırılmadığı için çok kısa sürede tekrar eder.

Sürekli Olarak El Aleti ve Müzik Aleti Kullanımı Ellerde Nasırlaşmaya Neden Olmaktadır.

Özellikle bahçe işlerinde kullanılan el aletleri sürekli olarak kullanıldığı zaman avuç içlerinde, parmaklarda nasır oluşmasına neden olmaktadır. Bu şekilde bölgesel baskıları önlemek için el aleti kullanımı esnasında eldiven kullanılması cilt kalınlaşmasını engellemek açısından faydalı olacaktır. Aynı şekilde sürekli olarak müzik aleti kullanımı da noktasal baskıya neden olduğu için cilt kendini korumak amacıyla kalınlaşabilir.

Nasır Nasıl Anlaşılır?

Nasırın anlaşılması oldukça kolaydır. Ciltte sertleşme nasırın ilk habercisidir. Sertleşme başlayan cilt çevresinden daha farklı sarımsı bir renkte görülür. Sertleşme önemsenmez ise zamanla can yanması ile birlikte nasır kökü oluşur. Normalde nasır şiddetli ağrı yapmasa bile nasır kökü şiddetli ağrıya neden olmaktadır.

Nasırdan Korunma Yolları Nelerdir?

Bir hastalıktan korunmanın en iyi ve güvenli yolu oluşmasını engellemektir. Nasır içinde bu durum aynıdır. Nasır korunması mümkün olan bir cilt problemidir. Ufak tefek önlemler alarak nasır engellenebilir.

-Ayağa uygun doğru ayakkabılar seçilmelidir. Bu sayede ayak baskı ve sürtünmeye maruz kalmaz.

– Tırnaklar kısa tutulmalıdır. Tırnakların uzun olması ayakların ayakkabı içerisinde sürtünmeye maruz kalmasına neden olmaktadır.

-Ayağı vuran ayakkabı ertesi gün kesinlikle giyilmemelidir. İlla giyilecekse birkaç gün beklenmelidir.

-Bahçe işleri ve el aletleri ile uğraşırken eldiven kullanılmalıdır.

-Cilt kalınlaşması fark edilirse hemen müdahale edilmelidir. Örneğin ayak törpüsü kullanılabilir. Ayak törpüsü ayaklar kuru iken kullanılmalıdır.

-Topuklarda oluşan sürtünmenin önlenmesi için ayak pedleri veya silikon tabanlık kullanılabilir.

Nasır Tedavisi Nasıl Yapılır?

Nasırdan kalıcı olarak kurtulmak için soruna neden olan durum veya durumlar mutlaka ortadan kaldırılmalıdır. Aksi halde tedavi edilse bile çok kısa sürede tekrar edebilir.

Nasırlar eski usulle yani ameliyatla çıkarılmaktaydı. Ancak günümüzde gelişen imkanlar sayesinde ameliyata gerek kalmadan radyo frekans ile nasırlar kolaylıkla çıkarılabilmektedir.

Radyo Frekansla Nasır Tedavisi

Radyo frekans cihazı radyo dalgalarını ısı enerjisine dönüştüren bir cihazdır. Cihaz sayesinde herhangi bir kesi yapılmadan nasır kökü vücuttan çıkarılmaktadır.

İşlem lokal anestezi ile dakikalar içerisinde yapılabilmektedir. Yüksek ısı sayesinde nasır kökü kolaylıkla vücuttan çıkarılmaktadır. Kök çıkarılırken dikiş atılmasına bile gerek kalmaz.  İşlem birkaç dakika içerisinde gerçekleştirilebilmektedir.

16 Yorum

1. Hocam sol ayak küçük parmağımın yere temas ettiği noktada yaklaşık 25 yıldır tekrarlayan bir nasırim var.Asker iken bir tabib binbaşının tavsiyesi ile Duoderm isimli bir ilaç kullandım.Sanırım asit içeriği deriyi düşürüyor.Ama tam kurtuldum derken tekrar çıkıyor.Eskiden 4,5yıl zaman aralığında tekrar eden bu rahatsızlık artık bir kaç ayda bir tekrarlamaya başladı.Günlük hayatımı etkiliyor. Şimdiden teşekkür ederim.İyi çalışmalar.

• Op. Dr. Atilla Kaya

Merhaba,
      Nasırın tekrar etmemesi için ayakkabı tarzınızı değiştirmeniz gerekir. Ayağınıza uygun ayakkabılar seçin.

2. şükriye

Merhaba hocam iki ayağımda nasır var . Tedavisi aynı gün olabilir mi ? ne kadar süre sonra günlük hayatıma devam edebilirim ?

• Op. Dr. Atilla Kaya

Merhaba,
      Her ikiside aynı gün tedavi edilebilir. Biraz ağrılı olabilir ama aynı gün normal yaşamına dönebilirsiniz.

3. Merhaba hocam annem 80 yaşında ayak tabanın alt kısmın da nasır ve siğil var . Tedavi edilebilinir mi ?

• Evet tedavi edilebilir.05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderebilirsiniz, daha detaylı bilgilendirebiliriz,randevu alabilirsiniz.
      Op. Dr. Atilla Kaya

4. Merhaba hocam tek ayağımın üç bölgesin de nasır var tedavisi aynı gün yapılabilinir mi ? İyileşme kaç gün sürmek de ?

• Evet, yapılabilir. 05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderirseniz daha iyi değerlendirebilirim.
      Op. Dr. Atilla Kaya

5. hocam merhaba nasır tedavisini hangi yöntemle alıyorsunuz ve iyileşme süreci nedir?

• Nasır tedavisini radyofrekansla yapıyoruz.RF de çevre doku hasarı minimal olduğu için iyileşme diğer yöntemlere göre çok daha hızlı olur.
      Op. Dr. Atilla Kaya

6. Merhaba hocam ayak tabanımın alt kısmın da nasır ve siğil var . Tedavi edilebilinir mi ?

• 05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderin.değerlwndirelim.her ikisini de RF ile tedavi edebiliriz.

7. Hocam ayak altım da siğil var . Sürekli başka yerlerde de çıkmak da dondurma işlemi gibi bir şey yaptırdım bir etkisi olmadı .Sizin yaptığınız işlemle tekrar çıkma gibi bir şey olur mu ? tek seans da tedavi edilebilinir mi

• Dondurma işleminde bu tür sorunlar sık yaşanıyor. RF ile tedavi de sınırlar tam olarak değerlendirilir tedavi edilebilir için bu durumla daha az karşılaşılır. 075426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

8. Merhaba hocam sağ ayağımda doğuştan engel var . Ayak tabanımın topuk kısmın da nasır oluşmuş .Tedavi edelebilinir mi ? tekrarlama olasılığı var mı dır ?

• Tedavi edebiliriz. Ayakkabı tarzınızı değiştirirseniz tekrar nasır oluşmaz. 05426210888 nolu telefondan randevu alıp gelebilirsiniz.