Ameliyattan Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır?

Özellikle günlük banyo yapma alışkanlığı olan kişilerde ameliyat sonrası günlerce banyo yapmamak ciddi sıkıntı verebilmektedir. Son yıllarda doktorlar bu konuda biraz daha rahat olsa da ilk banyoyu yapma zamanı bir çok faktöre bağlı olarak değişir. Bu sebeple en doğru zaman doktorun önerisine uymaktır.

İnstagram sayfama da beklerim instagram.com/dratillakaya

Genellikle 48 saat geçince dikişler kaynamış kabul edildiği için dren varlığı dışında bu kadar sürenin sonunda yıkanmanın zararı olmadığı bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Ameliyattan sonra banyoya başlama zamanını belirleyen faktörler;

Doktorun statükocu olması, eski cerrahlar daha geç yapılması önerir

Ameliyat kesisi yanı sıra dren olması (boru konması), dren alınana kadar ertelenir

Hastanın hassasiyeti, bazı kişiler yıkanmaktan çok çekinir

Yarada iltihap gelişmesi, iltihabın düzelmesine kadar ertelenebilir

Dikişlerin açılması, açık yara yıkanabilir ama hastalar tedirgin olur

Ameliyat yerinde kanama olması kanama açıklık olduğunu düşündürür ve banyonun iltihap riskini artıracağından korkulur.

Ameliyattan sonraki ilk banyonun yapılma zamanı tüm bu faktörlere değişse de çağdaş fikirleri takip eden cerrahlar genellikle  sonraki 2. – 3. gün yapmanın zarar vermeyeceği tam tersi yaranın temizlenmesi ve havalanmasının iyi leşmeyi hızlandıracağını düşünür.

Ameliyattan çıkıp, hastaneden ayrılırken ameliyat yapan doktorunuza sormalısınız yoksa pansumancının bu konudaki yetersiz bilgisine göre hareket etmek zorunda kalırsınız.

Gelelim ameliyatlara göre banyonun ne kadar süre sonra yapılacağına.

Kıl Dönmesi ameliyatından Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır?

Bütün ameliyatlarda olduğu gibi doktorun yaklaşımı çok önemlidir ama 15 farklı yöntemden hangisinin uygulandığı daha önemlidir. Çağdaş yöntemler olan Bascom, pit picking, sinusotomi ve mikro sinüsektomide 3 gün beklemek yeterlidir yara yeri de yıkanabilir. Klasik ameliyatlardan sonrası genellikle 15 gün su değdirilmesi yani yıkanmak yasaklanır.

Hemoroid ameliyatından Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır?

Aynı gün yapılmasında bile sakınca yoktur çünkü zaten dışkıyla kirlenmekte ve tahretlenirken yıkanmaktadır. Diğer taraftan yaygın şekilde oturma banyosu verilmektedir. Hatta erken yapmanın avantajları vardır. Hemoroid ameliyatı klasik yapıldıysa genellikle dikilmez yani yara açık bırakılır. Açık bırakılan yara % 100 ihtimalle iltihaplanır yani enfeksiyon kaçınılmazdır ama açık olduğu için bu iltihap sorun yaratmadan düzelir. İşte bu iltihabın sıkça yıkanarak temizlenmesi yaranın daha çabuk iyileşmesini sağlar.
Doktorunuz farklı bir şey önermediyse basur tedavisi sonrası sıkça yıkamak yara iyileşmesi açısından size avantaj sağlar.

Ben Tedavisiniden Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır?

Yine uygulanan yönteme ve doktora bağlıdır. Artık devlet hastaneleri dışında pek yapılmayan ben ameliyatlarından sonraki 4-10 gün yıkanılmaz, ancak yeni ameliyatsız yöntemlerin ertesi gün yıkanılabilir.

Ekim Sonrası İlk Yıkama

Kaş ekimi, sakal ekimi, bıyık ekimi ve saç ekimi gibi kıl kökü uygulamalarında ilk yıkama için köklerin tutunma süresi olan 3-4 gün beklemek doğru bir yaklaşım olur.

Ameliyat Banyo

Varis Tedavisinden Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır

Burada en önemli parametre işlemden varis çorabı giydirilmesi veya bandaj sarılmasıdır. Yani yıkanmaya engel durumlar çorap veya bandajdır. Çorabın çıkarrılacağı zamanı, varsa bandajı ne zaman sökeceğinizi dtedavinizi yapan doktor söyler. Bunları çıkarınca  duş almanın ve bacakları da yıkamanın sakıncası olamaz.

Makat Siğili Yakma İşleminden Sonra Ne Zaman Yıkanılır?

Siğilin olduğu bölge ve uygulanan tedavi şekli önemlidir. En iyi tedavi şekli radyo frekanstır, radyo frekans tedavisi sonrası ertesi gün yıkanabilir, sakıncası olmaz. Makat bölgesinde yıkama sonrası yara merhemi önerilir. Önerilen merhemi kullanmak iyileşmeyi hızlandırır.

Ameliyat Yerine Su Değmesinin Zararları

Yapılan ameliyatın türüne ve şekline göre çok değişeceği için genelleme yapılacak olursa ”su değmesin” şeklinde olur ki zaten genellikle böyle yaklaşılır. Özellikle yenilikleri izlemeyen yaşlı doktorlar bu konuda daha çok duyarlıdır.
Aslında atalarımız yarayı iyileştirmek için üzerine işerlermiş. Yani su değmesinin önemi çok net değil.

1. Kafamda olan 1.adet yağ bezesini aldirali beş gün oldu banyo yapabilirmiyim

1. Yapabilirsiniz.

2. merhaba 2 gün önce yüzümden 2 tane et beni aldırdım doktor eriyen dikiş attığını aldırmama gerek olmadığını ve 2 3 gün sonra pansuman yapmam gerektiğini söyledi ve su 2 3 gün değdirmemem gerektiğini ,sorum şu pansumanı ne kadar zaman devam ettirmeliyim ve su değse bir şey olur mu ayrıca iz kalmaması için bir krem sürsem sorun olur mu

1. Cerrahi olarak benleein tedavisinde benin iki katı iz kalır. Bundan sonra alınacak önlemler için doktorunuzla görüşmelisiniz.

3. Hocam eşim 02 Temmuz’da inçe bağırsak ameliyatı oldu dreni 3 gün sonra çıkarıldı 16 Temmuz’da da dikişleri alındı aöa hala duş almaya korkuyor siz ne önerirsiniz

1. Duş alabilir,sorun olmaz. Dikişler altan sonra yara iyileşmiş kabul edilir
      Op. Dr. Atilla kaya

4. Hekimlerin yaklaşımları farklıdır. Doktorunuza sormalısınız.
    Op. Dr. Atilla Kaya