Ameliyattan Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır?

Özellikle günlük banyo yapma alışkanlığı olan kişilerde ameliyat sonrası günlerce banyo yapmamak ciddi sıkıntı verebilmektedir. Son yıllarda doktorlar bu konuda biraz daha rahat olsa da ilk banyoyu yapma zamanı bir çok faktöre bağlı olarak değişir. Bu sebeple en doğru zaman doktorun önerisine uymaktır. Genellikle 48 saat geçince dikişler kaynamış kabul edildiği için dren varlığı dışında bu kadar sürenin sonunda yıkanmanın zararı olmadığı bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Ameliyattan sonra banyoya başlama zamanını belirleyen faktörler;

Doktorun statükocu olması, eski cerrahlar daha geç yapılması önerir

Ameliyat kesisi yanı sıra dren olması (boru konması), dren alınana kadar ertelenir

Hastanın hassasiyeti, bazı kişiler yıkanmaktan çok çekinir

Yarada iltihap gelişmesi, iltihabın düzelmesine kadar ertelenebilir

Dikişlerin açılması, açık yara yıkanabilir ama hastalar tedirgin olur

Ameliyat yerinde kanama olması kanama açıklık olduğunu düşündürür ve banyonun iltihap riskini artıracağından korkulur.

Ameliyattan sonra ilk banyo yapma zamanı tüm bu faktörlere değişse de çağdaş fikirleri takip eden cerrahlar genellikle 2-3 gün sonra yapmanın zarar vermeyeceği tam tersi yaranın temizlenmesi ve havalanmasının iyileşmeyi hızlandıracağını düşünür.

Ameliyattan çıktıktan sonra hastaneden ayrılırken ameliyat yapan doktorunuza sormalısınız yoksa pansumancının bu konudaki yetersiz bilgisine göre hareket etmek zorunda kalırsınız.

Gelelim ameliyatlara göre banyo yapma zamanına.

Kıl Dönmesi ameliyatından Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır? Bütün ameliyatlarda olduğu gibi doktorun yaklaşımı çok önemlidir ama 15 farklı yöntemden hangisinin uygulandığı daha önemlidir. Çağdaş yöntemler olan Bascom, pit picking, sinusotomi ve mikro sinüsektomide 3 gün beklemek yeterlidir yara yeri de yıkanabilir. Klasik ameliyatlardan sonra genellikle 15 gün su değdirilmesi yani yıkanmak yasaklanır.

Hemoroid ameliyatından Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır? Aynı gün yapılmasında bile sakınca yoktur çünkü zaten dışkıyla kirlenmekte ve tahretlenirken yıkanmaktadır. Diğer taraftan yaygın şekilde oturma banyosu verilmektedir. Hatta erken yapmanın avantajları vardır.

Ben Tedavisiniden Sonra Ne Zaman Banyo Yapılır? Yine uygulanan yönteme ve doktora bağlıdır. Artık devlet hastaneleri dışında pek yapılmayan ben ameliyatlarından sonra 4-10 gün yıkanılmaz, ancak yeni ameliyatsız yöntemlerin ertesi gün banyo yapılabilir.

Kaş ekimi, sakal ekimi, bıyık ekimi ve saç ekimi gibi kıl kökü uygulamalarında ilk yıkama içinköklerin tutunma süresi olan 3-4 gün beklemek doğru bir yaklaşım olur.

Ameliyat Banyo

1. merhaba Enes bey
    dikişler alınmış,duş almanızda sakınca yok