makat-kasintisi-ilaci

2000 in başından beri daha çok proktoloji yani makat bölgesi hastalıklarının teşhisi ve tedavisi ile ilgileniyorum. Makat bölgesi kaşıntıları bazen hastayı da, düzelmediği için doktorunu da bezdirici düzeylerde olabilmektedir. Eskiden kortizonlu merhem verir gönderirdik hasta bir süre sonra yeniden gelirdi, kortizonu tekrar vermek istemezdik çünkü kortizonun kendisi de yan etki yaparak hastalığı daha sıkıntılı hale getirebilirdi. Bir ilaç firması bitkisel içerikli bir merhem yapıp piyasaya vermiş. Yan etkisi olmadığı için güvenle yazabildiğim için sitemde de paylaşmak isteidm. Adı Pruzon Pomad.

Merhem tüm kaşıntılı olgularda güvenle kullanılabilen bitkisel kortizon içeren bir kremdir. Kaşıntılar arasında en şiddetli, en bezdirici ve kolaylıkla kaşınamadığı için en sıkıntılı kaşıntı olan anüs ve genital bölge kaşıntılarında bile 1-3 günde kaşıntıyı yok edebilmektedir. Her ne kadar anal ve genital bölgeye özel geliştirilse de diğer vücut bölgelerindeki daha hafif şikayetlerde de oldukça etkilidir.

Pruzon Merhem

İçeriğindeki bitkisel kortizon yanı sıra diğer bitkisel aktifler sayesinde herhangi bir yan etki yaşanmadan güvenle kullanılabilmesi sayesinde dermatoloji uzmanları ve proktoloji uzmanlarının en sık reçete ettiği ilaç haline gelmiştir. Alerji, kurdeşen, mayasıl gibi hastalıkların tedavisinde sıkça kullanılan kortizonlu merhemlerin yerini almıştır. Bunun sebebi kortizonların çok sayıda yan etkisi olması ve doktorların da hastalarına bu yan etkileri yaşatmak istememeleridir.
Kortizon içermemesi sebebiyle yine çocuk doktorları ve aile hekimlerinin de pişik için önerdiği ilaçlar arasında ilk sırayı almasını sağlamıştır. Bebeklerin en sık rastlanan pişik sorununda 2-3 günde iyileşme sağlamakta, önerilere dikkat edilmesi halinde tekrar pişik oluşmamaktadır.

Pruzon Pomad İçeriği

Calamin (kalamin diye okunur)
Çinkooxit (düşük doz)
Meyan kökü extraktı
Çay ağacı yağı (TTO) ; Her ne kadar çay ağacı dense de bizdeki çaydan farklı bir bitkidir, Avusturalya’da yetişen bir ağaç türüdür, bu ağacın yağıdırBitkisel bir diğer ürünse çay ağacı yağıdır
Bariyerin daha uzun kalmasını sağlayan dolgu maddeleri vazelin ve lanolin

Pruzon Etkileri

Kalamin uygulandığı alanda mikropları öldürür bu sayede diğer sorunlar sebebiyle hasar gören deriden mikrop bulaşmasını engeller
Çinko oksit; kalamin gibi antibakteriel etki yanı sıra cildi rahatlatır, hastalığın aslı nedeni ile deri arasında bariyer oluşturur
Meyan kökü extresi; Meyan kökü bilinen en etkili bitkisel kortizondur (herbal steroid). Bitkisel kortizonlar kortizonun etkilerini gösterirken bunların yan etkilerine neden olmamak gibi önemli avantajları vardır..
Tea Tree Oil, (çay ağacı yağı); özellikle mayasıl denilen anal dermatit yani makat kaşıntısında ve pişikte mantar oluşabilmektedir, TTO mantar öldürücü etki yapar. Mantar öldürücü etki yanı sıra yara iyileştirme etkisi de vardır.

Pruzon Nasıl Kullanılır

Kaşıntının olduğu alan veya pişik bölgesine ince bir tabaka sürülmesi yeterlidir. Uygulşandığı alandaki tedavi edici etkisi 8-12 saat devam eder. Günde iki defa uygulamak şikayetlerin 2-3 günde düzelmesini sağlar, sorun şiddetli ise daha uzun süre kullanılabilir, uzun kullanmanın sakıncası yoktur ancak şikayetler düzeldikten sonra kullanmak ta gereksizidir.  Tedavinin temelinde hastalığın iyileştirilmesi önemlidir ama sebebin ortadan kaldırılması da gerekir.
Asıl sebep ortadan kaldırılmazsa veya yeniden devreye girerse şikayetlerin yeniden başlaması kaçınılmazdır. Şöyle ki; Turşu yediğinde anal dermatit yani mayasıl olan kişi ilacı kullanınca 2-3 günde şikayetleri düzelir ancak aradan günler haftalar geçtikten sonra yeniden turşu yediğinde hastalık yeniden ortaya çıkabilir.
Bu durumda ilaç yeniden kullanılabilir ama doğru yaklaşım turşu yememektir. İlacın elbiseye sürülerek kaybolmaması için kalçaların arasında kağıt havlu sıkıştırmak etki süresini uzatabilir.

Pruzonun Kullanıldığı Hastalıklar

Sebebi belirlenemeyen tüm kaşıntı durumlarında
Pişikler; gerek bebeklerde gerekse erişkinlerde görülen pişiklerin tümü
Anal dermatit (mayasıl)
Genital kaşıntılar; kuru kaşıntıda kullanılabilir ancak vajinal mantar varsa jinekologla görüşümelidir.
Böcek sokmaları
Ürtiker (kurdeşen)
Egzama, yağlı egzamalar
Diğer ilaçlarla cevap alınamayan şiddetli makat kaşıntısı

Pruzon Krem Yan Etkileri

İçerdiği bitkisel özlerle ilgili yapılmış bilimsel çalışmalarda herhangi bir yan etkiye rastlanmamıştır, güvenle kullanılabilir. Seyrek olarak kişisel hassasiyetten kaynaklanan deri döküntüleri bildirilse de kendiliğinden düzelmektedir.

Pruzon Kullananlar

İlk uygulamadan sonraki saatler içinde rahatlamanın başladığını fark ederler, bir kaç gün içinde de tamamen rahatladıklarını görürler.
Kortizonların yan etkilerini yaşamazlar
Gereksiz yere yüklü tedavi ücreti vermemiş olurlar

Pruzon Satış

Türkiye’deki tüm eczanelerde satışı yapılmaktadır ancak güvenilir internet satış sitelerinden de alınıp kullanılabilir. Eczaneye gidip  “makatım kaşınıyor, ilaç verirmisiniz” demeye utananlar için internetten almak çözüm olabilir. Üretici firma satış sitesinden alınabilir. www.hairpharma.com.tr

Pruzon Krem Yüze Sürülür mü?

Evet güvenle kullanılabilir. hatta diğer kremlerden farklı olarak rengi deri rengine yakın olduğu için yüzde farklı ve rahatısız edici bir görünüme neden olmaz. Fondöten gibi kullanılabilir ama tabi ki kullanmayı gerektirecek bir hastalık olmak koşuluyla.

Pruzon Krem Bebeklerde Kullanılır mı?

Evet bebek pişiklerinde kullanılabilir. İlk kullanımda rahatlama 2-3 günde de belirgin düzelme elde edilir. Bu durumda ilaç kesilmeli ve tekrar pişik olmayı engelleyecek önlemler alınmalıdır. Bütün hastalıklarda olduğu gibi doğru yaklaşım önleyici tedavilerdir.

Kortizonun Yan Etkileri

Yukarıda sıkça geçen kortizon yan etkilerinden söz etmek gerekirse;
Tablet veya iğne olarak kullanımında ortaya çıkan mide ülseri, kemik erimesi, şeker yükselmesi, ödem gibi istenmeyen etkileri dışında bölgesel kullanıma bağlı olarak şu istenmeyen etkiler de görülmektedir.
Deri incelmesi
Mor bir renk alması
Normal rengini kaybederek daha beyaz görünmesi
Sivilceler çıkması
Yırtıklar oluşması
Saç dökmesi
Kılcal damar çatlamaları ortaya çıkması
İltihaba yatkınlık artışı
Bu yan etkiler kısa sürede karşımıza çıkmaz, aralıksız 5-6 günü geçen kullanımlar veya daha kısa olsa da sıkça tekrar kullanımlar halinde ortaya çıkabilir. Bitkisel kortizonlar uzun süre kullanılsa da bu tür sorunlar yaşanmaz.