Büyüklerde Pişik Problemi

Çocukluk yaşlarından sonra yani erişkin yaşlarda pişik daha çok yaz aylarında ortaya çıkan kaşıntı, ıslaklık, pis koku ve kaşımayla ortaya çıkan acı şeklinde seyreden bir hastalıktır. Her ortamda kaşıyarak rahatlanamadığı için hastaya ciddi sıkıntı verebilmektedir.

Büyüklerde Pişik Problemi

Bebeklerde daha sık görülmektedir ancak erişkinlerde de karşılaşılan bir durumdur. Yaz aylarında olması akla aşırı terlemeyi getirse de yetişkin pişiklerinde bir çok sebep sayılabilir ve tedaviye bu sebeplerin ortadan kaldırılmasıyla başlanmalıdır. Aslında pişik kısa sürede düzelir, tedaviye rağmen düzelmiyorsa anal dermatit  yani mayasıl olabileceği düşünülmelidir.

Pişik Tedavisi
Aşağıdaki nedenler ortadan kaldırılmalıdır, neden ortadan kaldırılmazsa hastalık yeniden ortaya çıkabilir. Tedavide erişkin pişiklerine özel olarak geliştirilmiş Pruzon Merhem 2-3 günde tama yakın düzelme sağlar.

Büyüklerde Görülen Pişik Sebepleri
Makat bölgesinin sabun gibi maddelerle temizlenmesi
Makat bölgesinin ıslak kalması
Kimyasal madde içeren ıslak mendil kullanmak
Turşu, patlıcan, domates, acı ve diğer baharatlar kişide bölgesel hassasiyete neden olabilir.
Dış hemoroid varlığı, deri yapısı bozulur
Dar kıyafet ve iç çamaşırı, bölge havalanmasını engeller
Sentetik iç kıyafet
Kadın bağının sentetik yüzeyli olanları
Şişmanlık, aşırı kilo kalça arasının havalanmasını engeller
Yetersiz temizlik; Dışkılama sonrası yeterli temizlik yapılmazsa dışkı cildi tahriş edebilir.
Kalitesiz tuvalet kağıdı kullanmak içeriğindekii kimyasallar alerji yapabilir
Fistül (akıntı yapar, akıntı deriyi tahriş eder)
Makata yakın açılmış kıl dönmesi yine akıntı yapan bir hastalıktır
Yaramayan gıda tüketimi, en çok bilinenler; domates, acı, karabiber, çikolata, kahve

Bazen bu sebeplerin tamamen engellenmesine rağmen sorun devam eder, bu durumda daha uzak sebepler araştırılmalıdır.

Pişik Sorunu
Öncelikle bu sebepler varsa ortadan kaldırılmalı buna rağmen pişik devam ediyorsa makat bölgesi pişiklerinin tedavisi için üretilen pruzon merhem veya benzeri bir ürün kullanılmalıdır. Kortizonlu ilaçların ciddi yan etkileri olduğu için ikinci tercih olarak düşünülmelidir. Kortizon kullanılması durumunda kısa sürede kesilmelidir yoksa kortizonun cildi incelteceğinden (derinin atrofi olması) tedavi daha zorlaşacaktır.

Merhemle şikayetler 2 günde geçer ancak yeniden kaşıntı başlarsa asıl sorun hala bulunamamış demektir. Olabilecek sebepleri yeniden araştırmalı ve hayatınızdan çıkarmalısınız. Pruzon merhem makat bölgesi kaşıntılı sorunlarının tedavisi için üretilen Türkiye’deki tek ilaçtır.

1. Hocam senelerdir akıntım vardı bu yüzden kalçam arası pişik oldu hep. Uzun süredir pruzon kullanıyorum ve sorunum baya düzeldi. Lakin kalçamın arası ten rengi tonu normal cilde göre hala biraz farklı bu normal bir durum mu o bölgede?

1. Uzun süreli pişiğe bağlı ciltte renk değişikliği olabilir. Ama akıntının nedeni tespit edilip tedavi edilmeli,siz şu an belirtiye yönelik tedavi yapıyorsunuz.büyük olsaılıkla kıl dönmeniz var ve akıntı kaynağıda bu,kliniğimizde kıl dönmesi muayenesi ücretsiz gelirseniz durumunuzu muayene ile değerlendirip tedavinizi normal yaşamınıza ara vermenizi gerektirmeyen mikrosinusektomi yöntemi ile yapabiliriz.extra bilgi ve randevu için 05426210888 nolu telefonu arayabilirsiniz
      Op. Dr. Atilla Kaya

2. Selamlar hocam bugün sıcak bir günün ardından tüm gün bilgisayar başında iş yaptığım için kuyruk sokumumda hafif bir ağrı ve pişik oluştu. Sizce sıcaktan mıdır? Hangi kremi önerirsiniz?
    Op. Dr. Atilla Kaya
    Sıcaktandan da olabilir ama daha çok kıl dönmesi düşündürüyor.bu nedenle muayene ile dwğerlendirmwk gerwkir. Yada 05426210888 nolu telefona o bölgenin fotoğrafını whatsapptan gönderirseniz değerlendirebiliriz.

3. Muayene ile değerlendirmek gerekir, batık yada kıl dönmesi olabilir temel de. Mümkün olduğunca kuru tutup pruzon polat kullanabilirsiniz.