Mikro Sinüsektomi Farkları

Kıl dönmesi tedavisi için geliştirilmiş 15 farklı ameliyat vardır. Bunların dördü çağdaş yöntemler, biri açık olmak üzere 10 çeşit klasik yöntem vardır. Bu ameliyatların bir kısmı birbirine benzese de farklı isimlerle anılmaktadır. Her ameliyatın avantajları vardır ama seçim genellikle hastaya değil hekimin bildiği tekniğe göre seçilir. Yani doktor hangi tekniği bilirse o tekniği yapar, hasta başka teknik istese de doktoru onu kendi bildiği yöntemle olmaya razı eder.

Size göre en uygun tedaviyi seçebilmek için yöntemler arasındaki farkları bilmelisiniz. Burada oluşturulan grafikte sık yapılan ameliyatlar alınmıştır. Kullanılan diğer ameliyatlar tekniklerinin bir kısmı bunların modifiye şeklidir bir kısmıysa (yarı açık, marsupializasyon vs) sık yapılmayan ameliyatlardır.

Mikro Sinüsektomi Nedir

Mikro Türkçe karşılığı küçük ya da çok küçük, sinüsektomi Türkçe kıl yumağı yani sinüsü çıkarmak anlamına gelmektedir. Mantığı da olabilecek en küçük yeri keserek ameliyatı gerçekleştirmek şeklinde izah edilebilir.
Diğer çağdaş Ameliyat Yöntemleri olan sinüsotomi, bascom procedür ve pit picking de yaklaşık aynı mantıkla yapılmaktadır.
Çağdaş tekniklerin ortak özelliği şudur; Asıl sorun olan kılların giriş delikleri ve sinüsü kapsülüyle birlikte almak yeterlidir, klasik yöntemlerdeki gibi bunları çıkarırken hastalıklı dokunun 20-30 katı kadar da sağlıklı doku çıkarmak gereksizdir.
Bunu şöyle örnekleyebiliriz; Parmağımıza diken battığında sadece dikeni çıkarırız parmağı kesip almayız.

Sık Yapılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi

……………………….Pansuman      Tekrar      İşgücü       Ameliyat          Ağrı
Yöntemin adı         Süresi         ihtimali       kaybı             izi                Süresi

Mikro

Sinüsektomi           yok             % 3            yok             yok            2-3 gün hafif

Flap yöntemi         2 hafta         % 7         2-4 hafta           abartılı        10 gün şiddetli

Açık bırakma       3-5 ay          % 5         1-2 hafta    Fazla         7-9 gün şiddetli

Primer kapatma    2 hafta          % 40        15-30 gün      fazla           3-4 hafta şiddetli

Fenol tedavisi       yok             % 70          yok               yok           2-5 gün hafif

Karydakis  Op.    2 hafta         % 7          1 haft          Orta         4-8 gün şiddetli

Bu listeye alınmayan ameliyat sonrası kanama, iltihap, ilk banyo yapma zamanı, spora dönüş, yatış pozisyonu gibi ayrıntılarda da çağdaş yöntemler öne çıkmaktadır.Dünyada en fazla ameliyat çeşidi olan hastalıklardan biride kıl  dönmesi (pilonidal sinüs) dir bunun sebebi hastalığın en sık tekrarlayan hastalık olmasıdır. Ameliyat yöntemlerini ayrıntılı bir şekilde araştırmadan hangi yöntemle tedavi olacağınıza karar vermemelisiniz. Özellikle işe dönüş süresinin uzun olması aktif çalışan yada okuyan insanlar için önemli bir sorundur.
Tıpta şöyle bir deyim vardır “birden fazla cerrahi tedavi çeşidi olan hastalığın gerçek tedavisi hala bulunamamıştır”. Burda iş hastaya düzmektedir;hasta kendisine en uygun yöntemi kendisi tespit etmeli ve ona göre karar vermelidir.

Mikro Sinüsektomi Ameliyatı Nasıl Yapılır

Hastalarımın neredeyse yarısı “neden diğer doktorlar bu yöntemi yapmıyor?” diye soruyor. Sözel olarak bile anlatması zor olan bu sorunun cevabını buradan anlatmaya çalışayım. Her doktor eğitim hayatında 1-2 çeşit ameliyat öğrenir, meraklı değilse emekli olana kadar onlarla durumu idare eder, meraklıysa yenilikleri takip edip yenilerini öğrenir ve bunu hastalarına sunar. Gittiğiniz doktor hangi yöntemi biliyorsa onu size uygulayacağını söyler ve uygular.
Aslında “diğer doktorlar neden  bu yöntemi yapmıyor?” sorusunu yapana değil yapmayana “sen neden mikro sinüsektomi yöntemini yapmıyorsun?” diye sorulması gerekir. Bilmek değil bilmemek sorgulanmalı.
Durumu şuna benzetebiliriz; sadece tulumba tatlısı yapan bir usta diğer tarafta tulumba tatlısı yanı sıra baklava ve kadayıf çeşitlerini de uygulayan başka bir usta var, burada sadece tulumba tatlısıyla durumu götürene sormak lazım.
Mikro sinüsektomi yöntemini uygulayan uzmanlar diğer çağdaş yöntemler pit picking, bascom ve sinüsotomi yöntemleri yanı sıra klasik yöntemlerin en iyisi kabul edilen Karidakis yöntemini ve gerektiğinde flap yöntemlerini de uygular.

Mikro Sinüsektomi Fiyatları

Farklı kliniklerde farklı fiyatlar uygulanabilmektedir. En makul fiyatlar SGK sı olmayanlara 2700 TL, SGK sı olanalra 1350 TL dir.

Uygulanana diğer yeni yöntemler.

Çağdaş Kıl Dönmesi Ameliyatları

Yukardaki avantajları sağlayan diğer modern yöntemler kısaca şöyle özetlenebilir, ayrıntısını ilgili site ve sayfalardan okuyabilirsini

Sinüsotomi

Giriş delikleri çok küçük olrak alınır sinüsün içi çelik fırçayla temizlenir. Ameliyatsız yöntemler sınıfına da sokulmaktadır. Aslında ameliyatsız yöntemler denilen uygulamalar olan fenol, gümüş tedavilerinin tersine gerçek bir yöntemdir. Fenol ve gümüş daha çok şikayetleri geçici olarak azaltan uygulamalrdır.

Pit picking

Delikler küçük kesiklerle alınır sinüs bu deliklerden girilerek alınır

Bascom Procedür

Orta hat kenara çekilecek şekilde yanden kesilerek sinüsün tamamı alınır. İki farklı uygulama şeklinde tarif edilmiştir.

1. Tekrarlamasınnın nedeni oluşan kıl keseciğinin fenomen yöntemine çıkarılmamasıdır. Kerecik cerrahi olarak çıkarılmadığı sürece kıl dönmesi nükleer eder. Mikrosinusektomi yöntemini araştırıp tedavi olmanızı öneririm